Mättnad sökes!

2009-07-01 @ 22:16:57


Dagen blev inte riktigt som tänkt. Promenerade till jobb, kom inte först men kom i tid o fick cyklen jag ville ha. hoh. Efter jobb var de tänkt att åka in till malmö men mitt sällskap valde att ligga på stranden ist o jag förstår henne. Svetten ran fan av en på jobb. Blev två storstäd idag o ett litet. De lilla var mitt eget. Hah. Fick skjuts hem i en cab. Najs. Sen vidare iväg på en del ärende o till sist hem till mamma o pappas trädgård med ingen hemma. Musik, kaffe, tidning o sol. Paps skiva i spelaren o alla låtar lika underbara men ändå minns jag ingen fast jag ville för att kunna leta upp dem här o spela hemma. Är depp, himlans depp, för idag gick min lillkamera sönder. Tappad för sista gången. Damn. Hur ska jag klara mej? Måste köpa ny, så enkelt är de. Ny dator o ny kamera på fredag. Ja. Imorn är de jobb, akupunktur, gymmet, ut o äta. Hoppas på sol. Men hey, när ska jag hinna färga håret så jag blir "snygg" till helgen? O brun? Fan känner mej fetare än ever dessutom. Inte kul. Så jävla mkt mat o så jävla lite promenad. Så jävla rörelsehindrad den senaste tiden. Snälla nålar, säg att ni hjälper! O snälla L, sluta gnäll!

Men de finns lixom en tomhet i mej, något som saknas, en hunger o jag inte riktigt vet hur jag ska mätta.

Känner en hunger jag inte kan mätta. Känner en saknad jag inte kan stilla. Känner en kärlek jag inte vet var jag ska göra av. Känner en smärta jag inte blir av med. Känner en trötthet jag inte kan sova bort. O en blekhet jag inte kan sola bort.

Blev dessutom så damn ledsen idag. För en av tidningarna jag läste i solskenet var en "mormor-tidning", sådana mormor läste o sådana hon gjorde korsord i. Korsord som hon lärde mej när jag var liten. Mormor som lärde mej så mkt mer. Att spela kort, att sticka, dricka te o äta skorpor o gröt. All hennes goda mat o fika på stan. Husvagnssemestrarna. Sagorna hon berättade, hittade på o böckerna hon kunne utantill. Breven vi skrev. O så mkt mer. Mormor, älskade mormor, jag saknar dej!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Wihoo älska gymet (kalla vinterkvällar) nu på sommaren är det inte lika roligt men de va faktiskt det svalaste stället jag var på igår.

2009-07-02 @ 11:05:16
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Lajl

jag var endast på gymmet för att säga upp mitt medlemsskap, muhaha. o på de gymmet är de inte svalt ska jag säga. ikke.

2009-07-02 @ 17:27:08
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0