Djupandning o spikmatta

2009-06-24 @ 17:42:21
Att andas från magen är väldigt viktigt. För andas man inte från magen utan bara från bröstet kommer de inte tillräckligt med syre till skallen, o hjärnan kan inte riktigt arbeta som den ska. Ho-ho vilket jävla handikapp jag måste ligga inne med. Gaaaaaaaah, djupandning, djupandning!!

"Läxan": Göra små övningar med huvudet, från sida till sida o på sne. O sen bara vara. Avslappning. BARA VARA! Kanske ta en promenad längs stranden, ensam el med någon man kan vara med utan att behöva tala, lixom bara vara o kanske ta sin matsäck med sej. Lyssna på lugn musik, andas, slappna av. Lyssna på annan musik, som man tycker om.

Att bara vara, är egentligen inte svårt, men vi glömmer så lätt bort o måste påminnas ibland.

Var jag förståndig nog sa sjukgymnasten så höll jag mej hemma från jobbet 4 dagar till.
 
Men jag får panik, kan inte bara sitta hemma o bara vara i 4 dagar. De känns fel när man ska jobba. Men samtidigt vet jag att kroppen aldrig kommer palla om jag inte tar detta på allvar. Så jag halvera, 2 dagar till, sen måste jag tillbax. Måste bli bra, måste jobba (ni ser själv, måste = stress. stress = spänning o dålig andning. spänning = ont. dålig andning = bad bad bad). Sjukgymnasten åter på måndag.

Var inne i en hälsoaffär, el sjukvårdsaffär är de nog. Nåt i den stilen iaf. Bäst att införskaffa de Doktorn sa. Kolla på nackkudde, värmekudde o spikmatta. Damen i affären var snäll o lät mej låna hem både nackkudde o spikmatta för att testa en vecka. De finns så många olika sorter så de gäller att hitta de som passar en bäst som Dr sa.

Idag är de faktiskt lite bättre med huvudet, de känns men inte som igår med de värsta sprägningarna. Nacken gör dock mer ont idag än igår. Andas, andas....andas..

25 min på spikmatta o jag kan inte säga annat än att de KÄNNS o syns.

Tack M o M för att ni står ut med mej o tack för jordgubbarna, för sånt behövs, när man inte är sitt 100%-iga jag ♥

"Den sprängande huvudvärken var ett av kroppens sista försök att säga ifrån o min sista droppe för att göra nåt åt de som inte stämmer o är som de ska med kroppen/hälsan/måendet. De har helt enkelt blivit för mkt."

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Spikmatta ajaj de måste göra ont men visst har varit sugen på att testa då så många säger att det är bra.

2009-06-24 @ 21:24:28
URL: http://sunrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0