Borta bra men hemma bäst.

2009-11-28 @ 19:56:06
Har varit i Norge ett par dagar med skolan. Besökta vår sammarbetsskola i Ringsaker. Körde bil upp. F körde o jag var kartläsare (o även körlärare, hah). Skåningar som vi båda är passar vi bäst ihop, de andra fattar ingenting. Hah. Sov i stuga tillhörande skolan. F o jag dela rum. C o L sov i vars ett. De andra bodde på camping, vilken de var tvungna att köra bil till, hahah vi fick alltså de bästa, då vi både åt frukost o kvällsmat på skolan. Var även med på deras morgonmöte. Uppropning med nyhetstittande, varje morgon i skolans Aula. De går även i skolan på lördagar. Alltså har de bara ledigt på söndagar. OMG, stackate. Haha. Dock var medelåldern väldigt låg på skolan, nämligen 20 o de märktes stort. Eller jag vet inte.. men jag fick nostalivibbar fr högstadiet. Ja jag tänkte hösgtadiet o inte ens gymnasiet. Menmen.. deras fotoverk de hade hängt upp på väggarna runt om imponerade stort på mej. Jag hade velat ha möjlighet till allt de där. Dessutom verkade deras linjer mkt roligare. Media, Grafisk, Foto, journalistik, Eu o mkt mer. Men deras mat, fan de var ju mackor hela tiden. Dessutom hade de magsjuka som gick på skolan... snacka om att jag blev nojjig när jag hörde de. Till o med tankarna om deras svinis som är mkt värre än vår glömde jag bort, eller så förstärktes den, jag vet inte.. allt jag kunne tänka på var iaf sprit, sprita händerna, hit o dit. O jag har knappt ätit någonting. För jag tål inte ute-mat o ja.. de enda vi åt på skolan var ju frukost o kvällsmat. O klassens eviga tjat om mat gjorde mej galen. Jag blev fan mätt på deras eviga hetsjakt på mat. Jag vet att jag inte har de bästa förhållande till mat.. men de här.. fan de tog kol på mej. Räkna ner dagarna tills jag var hemma i mitt eget igen. Hade nog inte stått ut så många dagar till, faktiskt. Borta bra men hemma bäst som man säger.



M I N U S

- kranvattnet - smaka inte på de själv, för efter att de andra sa att de hade blodvattensmak, vägra jag o borsta ist tänderna i mitt kolsyrade vatten på flaska.

- allt matsnack


P L U S

- nytt land

- massa utställningar o insperation

- många skratt


finns så mkt mer o säga.. o finns så mkt bilder att visa... att jag återkommer om mer sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0