Kaoset på malmö stadsbussar fortsätter..

2010-12-30 @ 12:20:59

Pappa tyckte jag gnällde för mkt o mena på att snön ställde till när jag berättade om att de stängt av hållplatsen vid oss. Jag FÖRSTÅR att snön ställer till det men menar dock på att det allt är lite orättvist att de stänger ute en hel STADSDEL (med 3-4 hållplatser). Det finns väl andra gator än just den med backen?

O framkommligheten till fots är ju inte heller den bästa. Inte heller i CITY, stackars dem med rullator o barnvagn. O all snön/isen från taken.. jag är fortfarande livrädd.

Menmen en annan sak är de lata jävlarna på bussen som måste sitta på ställena där det är menat att vagnarna ska ställas. Ist måste dessa stå i gången så att ingen kan fortsätta bakåt.

Sist men inte minst undrar jag.. hur kan skånetrafiken o all annan trafikverksamhet mena på att vi ska åka kollektivt när vi inte ens får plats i bla bussarna. Det går ju inte att fler börjar pendla på detta sätt när det redan är proppfullt. O detta gäller inte bara nu när det är snö.. för de är samma visa året runt. Proppfullt! Krärp er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0