Katastrof för stadsbussarna i Malmö

2010-12-28 @ 13:06:39
Hade det funnits en ogilla-knapp precis som facebooks gilla-knapp hade det tryckts i den så ivrigt att hela systemet hade kraschat..

Ja fy satan för Malmö stadsbussar. Igår höll jag verkligen på att förfrysa om mina tår o då hade jag ändå två par strumpor o vinterskor. Problemet var alltså inte jag utan de satans bussarna. Speciellt bussen jaq åker med, fd 7:an numera 4:an. ALLA nummer kom utan den. ALLA. O till o med 3st 5:or på rad. O 3st 146:or (regionsbussar) körde förbi. Finns det egentligen nåt system som fungerar? Finns det verkligen nåt system över huvudtaget?

Okej att de är snö.. men när alla andra bussar klarar av att gå, varför fungerar då inte nr 4? O när den väl kommer.. ja då är den sönder. Sönder o får köra med öppen dörr.. hur bra kan egentligen de vara? Ännu mer försenad frågar chaffören om de är okej att köra med den öppen. OOh snällt att få ett allternativ. Ett allternativ säkerligen inte så smart men alla ville hem o riskera därför säkerheten framför att bli utkastade i kylan igen.

Ja jag undrar verkligen hur många bussar som egentligen är körbara. Görs kontroller? Eller de riskerar inte att stå helt utan bussar o kör därför med dem söndriga? För jag kan lova er.. inte många hade gått igenom en säkerhetskontroll eller vad det heter. Över hälften, kanske nästan alla hade säkerligen fått körförbud/vatt tvugna att åtgärda något för att kunna få fortsätta köra.

Men jag är glad.. att jag äntligen kom fram till slut o att jag ännu inte varit med i någon krock.

Denna gången var det BARA 40 min försening (skandal för en stadsbuss i malmö city) o en dörr som inte gick att stänga. Förra gången gick ju inte dörren att öppna... hahah... o där finns aldrig platser för alla att sitta.. gångarna är alltid fulla av människor som får stå.-.. ja jag menar.. vågar vi ens tänka på vad som hänt om vi krockat?

Råga på allt har de stängt av vägen där vi ska hoppa av. För att bussen inte klarar av backen. Hahha. Det började redan innan jul. Men igår, i all katastrof gick den visst här ändå, men inte idag... Hahaha.. skandal. Ibland går det, ibland inte. Det gäller att ha tur?

Jag är inte den som är lat, som inte kan gå.. men när man har en packning på flera kilo orkar inte mina axlar. O då får man tydligen riskera livet..

Kommentarer
Postat av: Ida

Herregud, det är inte kul med vinter alltså....

2010-12-30 @ 18:17:16
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0