Börjar veckan med en fridag ;)

2010-12-20 @ 11:16:34

firdag idag
o efter att ha promenerat runt i gummistövlar hela helgen
har jag idag bestämt mej för att vara snygg
mmm bara så att ni vet o inte bestämmer nåt annat lixom
jag vill va snygg!

muhahha..

vaknade vid sju, gick upp o åt frukost
läste tidningen o blev trött
somna..
ställde klockan
som väckte bror
som sedan bara gnällde på mej att stiga upp
hade jag lixom ställt klockan så skulle jag upp

omögligt att öppna ögonen sov jag vidare
medveten om att bror hade rätt
o att jag skulle irritera mej på att ha sovit bort hela förmiddagen

nyduschad nu.. ska jag strax bege mej ner till stan
gå gå gå..

med kameran i hand

hmm förstår inte riktigt
hur det kan skillja 5 grader
mellan trgb o malmö
såklart med kallast i trbg
hah
fast malmö är alltid varmast
med mitt hjärta där ;)

jobb tis o ons o sen hem till bebi
fy satan vad jag saknar

mys mys mys..

oh nu spela spellistan en låt  jag alltid blir pepp av
själva rytmen alltså
Attic - Diskjokke Remix

bebi tycker inte jag ska lyssna på svensk musik
för den är oftast bara deppig menar han
men en låt jag haft i skallen i helgen är
håkan hellström - känn ingen sorg för mej göteborg

med just..

"Lillebror, (bapapapa) bli inte som jag när du blir stor
Du stod i dörren och sa: är det här allt som blir så dör jag
Lillebror, bli aldrig som jag (Aahahah)"

..på repeat

för det var så jag sa
börja plugga nu lillebror
blir inte som jag
som är så gammal
o fortfarande inte vet något

o på tal om håkan o svensk deppmusik så kan jag inte låta bli att lyssna på
håkan hellström - här kommer lyckan för hundar som oss

"Jag känner pojken här i fönstret mitt emot, han samlar drömmar i fickan..."

för jag älskade den raden för flera år sedan
att kunna samla drömmarna i fickan

"Och jag behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans."

för det var så jag levde då
o ibland behövde jag vakna
precis som nu

det fastnar
som stämmer
som passar in

igår var det
snow patrol som spelades

chasing cars

"If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me
And just forget the world
Forget what we're told
Before we get too old
Show me a garden that's bursting into life

Let's waste time
Chasing cars
Around our heads
I need your grace
to remind me
to find my own"

crack the shutter

Crack the shutters open wide, I wanna bathe you in the light of day
And just watch you as the rays tangle up around your face and body
I could sit for hours finding new ways to be awed each minute
Cuz' the daylight seems to want you just as much as I want you

vackert..

o man vill bara ha så mkt mer..
o de är då man vet
att man älskar det

det är då man vet att man mår bra
oftast
när de rusar i kroppen

tipsa gärna om mer music, please!

o förresten, så önskar jag mej lite mer mod i julklapp
igår höll jag på att fega ur
efter bara en fråga
men de är ju det här jag vill
så ge mej mod!

puss


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du kommer inte fega ur, de är bara att hoppa annars är risken stor att du ångrar dig. Jag vet att du kommer göra ett bra jobb och J tror det med :-) Lycka till och skickar med en massa mod till dig. Ses imorgon!

2010-12-20 @ 13:20:17
URL: http://sunrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0