Hopp om våren

2010-02-20 @ 01:03:44


Äntligen hemma i skåne. O jag hatar inte alls SJ som alla andra i dessa dagar. För de gav mej en god resa, den gick som planerat, tåget avgick i tid o kom till o med nån minuter tidigare till slutstationen än beräknat. Dessutom fick jag o min vän hela första klass för oss själv.

All oro för snökaoset var ju då endast onödigt. Speciellt när jag steg av i malmö o möttes av rengvåra gator. Jag tror aldrig jag varit så glad förr, av att se asfalt o få glasögonen fyllda av regndroppar. Men jag var.. jag var överlycklig av åter få hoppet tillbax att en vår snart faktiskt är möjlig.

Ni har ju ingen snö sa jag till mamma som mötte mej. Den kommer imorn sa hon, de är imorn de kommer. Jag sa att de var idag den skulle komma o imorn de skulle bli ännu värre. Men när den smält bort idag så kan de ju inte klassas som klass ett varning o på så sätt vägrar jag även tro på en klass två varningen imorn...

För imorn ska jag ta mej in till malmö igen.. o inget får stoppa mej...

PUSS

Kommentarer
Postat av: Charlotte

SJ är rätt bra ändå, men de är inte så roligt när de inte passar tiderna. Jag har åkt med dom flera gånger och bara haft stora förseningar två gånger.

2010-02-20 @ 12:08:53
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Ida

Här var det 30 minusgrader imorse, och det är så mycket snö så folk komemr knappt ur sina hem och inga bilar vill starta. Tjoho! Och då bor jag ändå närmre Skåne än Norrland.. ^^

2010-02-22 @ 14:38:39
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0