Vilket jävla suuug!

2010-05-03 @ 10:26:07

Woho vad de går..

Ja snacka om att jag är fånigt glad över min nya dammsugarpåse. Haha.. "hur kan man vara de" tänker ni säkert.. "har hon slagit huvudet?" Svaret på sista frågan är nej o på första.. kan jag väl säga som såhär.. dammsugaren ingick i lägenheten, så jag struntade därför i att ta med min egen hit upp. Den som finns här är skitful, orange o gammal men den funkade lixom bra... tills påsen blev full o det lixom nästan blev mer damm i lägenheten än mindre när jag försökte dammsuga. Var runt i olika affärer för att hitta rätt påse.. men ingen hade tydligen påsar till denna gamla modell. Köpte tillslut en påse som "passa de flesta dammsugare" men tji fick jag för min dammsugare tillhörde tydligen inte "de flesta". Gick tillbax till affären o försökte klura ut vilken som kunne passa om man kollade igenom paketen,  lixom vilken som hade någorlunda samma form. Köpte ett nytt paket o höll tummarna.. o yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!! Den var inte likadan som den som satt i men de funka.. o nu suuuuuuuuuuuuuuuuuuuugs allt mitt damm o skit upp som bara denn.. o jag har nog aldrig haft så rent i lägenheten.. wooohoo... tilläggas ska ju oxå att jag faktiskt är allergisk mot kvalster.. hahha.. så de va lixom på tiden med städning. Hurra!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, jag känner igen den där glädjen! Min dammsugare är omöjlig att hitta påsar till eftersom den är från 70-talet (ja, på riktigt), så jag får alltid köpa nåt som TYP passar och sen typ klippa till den där kartonggrejen som man ska passa in i dammsugaren.. ja.. så jag förstår dig.. : )

2010-05-05 @ 16:37:04
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0