Pasta som pasta är INTE samma sak!

2010-10-13 @ 19:25:58
Pasta som pasta är inte likadant. Nej, verkligen inte. De smakar annorlunda, vad de nu än är. Snabbmakaroner, spagetti, bandspagetti, skruvar, fjärilar, penne.. whatever.. så smakar det INTE likadant.

Babe ringde hem o fråga vad jag gjorde. Jag sa jag precis var klar med maten. Han undrade vad. Pasta, vad för pasta, spagetti?

jag: skruvar
han: men de tycker du ju inte om, eller är de fjärilarna du inte gillar?
jag: de är fjärilar o penne jag inte gillar (för att de är så hårda i konsistensen) o skruvar är väl sådär.. inte helt goda, men de går..
han: men de är ju likadant, pasta som pasta
jag: NEJ!

Precis som kaffe i mugg som glas absolut inte är det samma.

På jobb..

jag: ska jag diska din mugg du har där? (nickar)
 VT: ja, men den ska stå där den står igen!
jag: jaha.. är de favviskoppen?
VT: precis. för du ser den andra (pekar) den är inte alls lika god, den är tjockare.. den här är tunnare o mkt godare
jag: jag gillar tjocka muggar, kan inte med att dricka kaffe ur glas,  de är fan vidervärdigt.. sån himla skillnad.. tjockt ska de va o absolut inte glas!.................

Olika åsikter men vi var överrens om att de var skillnad på tunnt o tjockt.

Eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0