Dålig dag som vände till nåt bra

2011-08-01 @ 23:26:20


Det här har varit en sån där dålig dag som vände till nåt bra.

Har ju vatt jävligt depp den senaste veckan efter allt som hänt. Efter att drömmar än en gång rasat. Det känns lixom som om min framtid suddats ut. O jag har inte haft lust till någonting.. ingenting har lockat mej.. ingenting har varit roligt o ingenting har jag velat göra..

Har varit otroligt rastlös o iofs VELAT göra nåt.. men inte orkat o inte haft lust.. i n g e n t i n g .

O syster har kallat mej neggo hela veckan.

Jag har försökt men misslyckats. Jag har legat i min säng. Läst o somnat. Läst o somnat. O imorse var de så illa att jag inte ens orka läsa. Tårarna bara spruta. Telefonen ringde o någon jag önska alltid var så.. med så klara ord försökte rycka upp mej.

Han: Finns det ingenting du hade kunnat tänka dej hitta på
Jag: Nej
Han: Ingenting?
Jag: Nej.. fast jag hade behövt måla efter kroken vi tog bort o i fönsterkarmen i badrummet.
Han: Men gör det då..
Jag: Orkar inte.
Han: ta lite i taget
Jag: Jag orkar inte.. jag orkar inte ens ta fram penslen o färgen..
....o jag orkar inte ens duscha när dimman är så tjock utanför.
....vill bara resa bort, men var? O varför.. egentligen?

[o hundra grinpauser mellan]

Svårt att verkligen förklara hur mörkt allt var om man inte varit där. Kroppen vägde 300kg o de fanns verkligen ingen lust. O ingen ork.

Jag menar två år tillsammans o sen suddar du ut allt med dina lögner.. hur tar man sig igenom en framtid som inte finns kvar?



Men..

..på nåt sätt vände allting. Masade mej upp o kokade kaffe. Målade. Duschade. Städade. O söta lilla tinis kom på besök med sina två prinsar. Vi luncha. Vi snacka. Vi bestämde att jag skulle komma till henne i ystad o hälsa på. Sen cyklade jag o handlade. O efter de blev det en promenad. O ikväll har jag haft besök. O vi har ändrat om.. men bara för en stund. För de blir ju fel med tv:n. Men jag gillade det ändå.. på nåt vis.

O jag har hittat en ny promenadslinga. Så sambo or not.. nu är de fan på tiden att bli av med sambokilona. Jag har vägen...

O jag är så glad så glad så glad.. att hitta en inbjudan till en nyöppnad rockklubb i stan. De är fan på tiden. De är fan vad denna staden behöver. Jag ska fan dit o skaka min feta rumpa till live-musik. Woohoo!!

Okej att de finns risk för flopp för de är ju ändå denna staden.. men de finns ändå hopp.. att äntligen få rocka loss!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hur mycket läsning har jag missat här egentligen. Massor. Blir så ledsen av att läsa när duär ledsen. Vill att du ska må bra! Hur mår du? ♥

2011-08-11 @ 23:18:31
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0