Dream big!

2011-08-08 @ 09:42:43
Gårdagen började med ösregn. Ville mysa men hade ingen här. Ville på loppis men alla sov. Ville till IKEA men ingen ville köra..

Mamma o pappa kom dock o hämtade upp mej vid middagstid för att köra till Jysk o ordna gardinstänger till mej (till sovrummet). Köpte, mötte upp syster, handla kakor o körde hem till mej o kokade kaffe. Alla fyra. Mys. Pappa checkade läget o jag skrev en fixarlista vad han skulle ha med sig på tisdag eller onsdag då han kommer hit o hjälper mej upp med gardinstängerna, en del tavlor o lite fogning.

Slagborr, laser-mätare, stege, verktygslåda, fogpistol o ett gott humör skrev jag. Sa att ett gott humör ska man alltid ha. Dock tyckte inte pappa det passade in på "fixarlistan" utan då kunne man ju skriva en helt annan lista om livet.. o som det alltid ska vara. O som det faktiskt är, för det mesta ;)

Mamma körde iväg till morfar en sväng men kom tillbaka senare o då körde hela gänget till ÖoB o Willys. Köpte mej en liten "verktygslåda" som inte alls var för verktyg utan en låda med massa småfack där jag nu har lagt alla mina spik, skruvar, muttrar o allt vad det heter. Smidigt o bra! Ordning o reda!

Tänkte köpa blomsterlådor till min franska balkong oxå.. men de fanns tydligen inga som passa till mej. Synd. För grannen under har så fint o så vill jag oxå ha.. fast finare förstås ;)

Efter "shoppingen" åkte jag hem o blev trött men tog mej sedan i kragen för att ut o promenera. Vädert hade då spruckit upp o solen sken o de va värsta härliga..

Idag ska det oxå fixas lite grejer. Bror kommer hit o ska mecka med min hall-lampa, kanske blir det tippen oxå o jag har en del att fixa på stan. Men först hade jag tänkt kolla upp lite sidor jag skrivit upp med inredning. Åhh vill haaaa.. så mkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0