En dröm att behålla..

2011-05-20 @ 10:37:18

lägenheten

Märkligt hur ensamhet
kan skapa radbyten så snabbt

kan någon ge vad jag vill ha
vill någon se vad jag har sett
kan jag nånsin hitta rätt
o få tillbaka de jag gett?

musik från tredje våningen
o de undrar vad jag ska ha lägenheten till
nu när jag blivit ensam
o jag undrar om de inte förstår
att detta är mitt hem
o att jag aldrig kommer lämna det igen

jag har rock n roll i mina bröst
blues i mina lår
visor i mitt hår
o poesi i mina sår

var skulle jag lixom annars ta vägen
de här är ju en dröm
kanske med ett rum för mkt
men väggarna är de första
som inte kväver mej

jag har sett drömmar rasa ner
och jag vet hur munnar ler
de älskar gärna vad de ser
med de skräms om det finns mer

sol genom min öppna balkongdörr
fladdrande gardiner
o musik från mina högtalare
som jag valt själv

jag dansar tyst en kärleksvals från ingen alls

en dröm jag kan behålla
när allt annat gick i kras


Kommentarer
Postat av: Ida

Klart du ska bo kvar! Älskar din lägenhet! Och vad skulle hända om, som sagt, en dröm går i kras efter en annan? Tänk att behöva flytta OCKSÅ, då skulle man ju kanske knäckas. Kan du bo kvar så GÖR det. Jag blev av med jobbet efter att ha flyttat till denna dyrare lägenhet, men FAN HELLER, sa jag, aldrig att jag flyttar. Jag älskar mitt hem. Och även fast hyran är alldeles för dyr för vad jag har råd med så är min första prioritering att ha kvar mitt hem. För har man inte det, vad har man då?



Jag gillar det där textstycket förresten, känner igen låten, vad är det du citerar?



"kan någon ge vad jag vill ha

vill någon se vad jag har sett

kan jag nånsin hitta rätt

o få tillbaka de jag gett?"



Eller är det eget skriv?

Tusen pussar Lajl.

2011-05-20 @ 23:23:39
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0