Ho ho.. who cares at all

2012-01-27 @ 09:50:15
Ledighet den 27e står inte endast för chill, lön o shopping
utan innebär även räkningar, städ o annat mindre kul.


Tex. Vattna mina växter som jag är urusel att ta hand om. Jag glömmer lixom bort dem. Att de behöver vatten. Antingen får jag en påminnelse i form av dröm om att jag har husdjur jag glömmer att mata, det slår lixom aldrig fel om att de är växterna som skriker efter mej, eller så ser jag det själv när jag ska gå o lägga mej o jag tänker samma tanke varje gång nämligen jag-tar-det-imorgon-tanken. Som sedan glöms bort dagen efter. Lite sorgligt, för jag gillar ju att ha de fint med grönt runtomkring. Dock gillar jag inte köpa nytt. Att lägga pengar på det. Okej för styckblommor, men gröna växter.. nej, inte lika kul.



Fast kanske borde jag ha orkideer i alla fönster. De är tacksamma. De tål att glömmas bort lite då o då. De slår ut med sina fina blommor ändå. Har en jättefin med massor av blommor. O en som blommat ut men nu kommer med nya knoppar o idag såg jag att första knoppen slagit ut o blev glad. Ja innan jag hittade växten på bilden till vänster i arbetsrummet som nästan tappat alla sina blad. Vilket även är ett tecken på att jag använder detta rum alldeles för sällan. Hade nämligen ingen aning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0