Inredning: Matbord + stolar, före och efter

2013-01-28 @ 16:14:00
Igår klädde jag om mina stolsdynor.
Tittade tillbaka i bloggen o kunde inte hitta min process av dessa stolar o bordet därtill.
Jag har ju gjort om ALLT. För jag har:
  • tvättat o slipat både bord och stolar
  • målat både bord o stolar ett antal gånger
  • skruvat loss alla stolsdynor
  • sprättat upp alla häften tyget på stolsdynan var fäst med
  • mätt, nålat o klippt ut nytt tyg
  • fått hjälp med att fästa nytt tyg av mamma som var här igår
Under kommer hela processen.
(i bilder från instagram)

Först ett antal bilder från igår..
Detta tyg fanns under tyget jag sprättat bort. Rätt fint men kände inte att de riktigt passade in
med resten av färgskalan i min lägenhet.

Köpte därför ett svart tyg jag kommer ha sålänge tills jag hittar något finare. Är just nu sugen på nåt grått.
Här mätar, nålar o klipper jag..

Mutti hjälpte mej med att häfta fast..

Tyget jag sprättat bort ligger på golvet. Guldtyget som fanns under på stolen till vänster,
det nya tyget på stolen till höger.


Snälla söta mutti ♥


Före o efter


Klart!

 
O här är det från början..

Slipmaskin, målartvätt o färg
 
Före målningen..
 

Målad stol till vänster, stol före till höger
 

Målar..
 

Häftstift efter att ha sprättat upp EN stolsdyna..


Arbetsskada på de, då jag körde skruvmejseln rakt in i handen..
 


Målade stolar, olika dynor..

o som sagt, så är nu båda dessa tyger ett minne blått.. se längst upp ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0