i min trädgård

2009-04-29 @ 12:57:41
trotts allt har jag tagit mej ut
utan smink o med röda ögon
glasögon under hatt

ni ser mej inte, eller hur?

betalat räkningar, satt på tvättmaskin
snart ut i solen
jag behöver färg mer än i ögonen

japanska körsbärsträd, im in love

letar som en tok efter blommande
så jag kan fånga dem på bild
de rosa små blommorna i tusentals

när jag var liten sådde jag frö i mamma o pappas trädgård
jag hade både jordgubbar o mariaklockor
för att jordgubbar är gott o klockorna bar mitt andranamn

hade jag fått bestämma nu
hade jag bestämt att de minst planterat ett körsbärsträd
för de är vad jag ska ha
när jag blir stor..


googla japanskt körsbärsträd o fann denna bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0