Full rulle

2009-07-19 @ 18:42:53
I torsdags var jag som sagt ute o shoppade med syster. Längesedan sist men i torsdags var de dax o vi hittade de där supersnygga klänningarna. Min i grått o hennes i, ja jag vet i tusan vad den färgen heter, aprikos-rosa-orange? Skit snygg iaf till hennes bruna hud o ljusa hår. Sen köpte hon två klänningar till. Jag köpte ett par örhänge. Får bara se när man kan använda den där klänningen. Denna helgen har inte bjudigt på nåt party direkt.

Hängde med Marika på stan i fredags. Käka glass, precis som syster o jag gjorde dagen innan. Precis som jag gör varje dag nuförtiden, gaaaah. Men iaf, Ika är en sådan "gammal" vän som jag alltid har kul med. Satte oss med vars en telefon o började ringa runt för en grillkväll. Dock var de inte så många som nappade. De flesta hade annat för sej o en hel del är utomlands. Jaja, Ika, marta, emilia o jag grillade iaf. Att de sedan börja spöregna o åska är ju en annan sak. Grill o vin var iaf najs.

 

Lördagen fortsatte med regn o min semester har ju precis börjat. Gaaah. Men de är ju inget annat än att sätta igång med att sortera alla grejer här hemma. Vad som ska kastas, vad som ska sparas, vad som ska med o vad som ska bli hemma. Hemma var? Jag flyttar ut ur min lägenhet till en redan möblerad, vad gör jag då med MINA saker. Precis. jag har panik o förstår inte hur allt ska lösa sej. Favvis o moster kan ta en del saker.. men allt de andra då? O hur ska jag hinna? O vad behöver jag ha med mej upp till nya staden? Regnet öste som sagt ner utanför o med alla obesvarade frågor drog jag bara täcket över huvudet tills kl var ett sen upp o iväg.. promenad.. för att solen tittade fram. Hämta ut paket med mobilt bredband o starta nya datorn, ladda ner alla nödvändigheter med brors hjälp. Sen käk hos mamma o pappa. God mat o gott vin. Fixa med bilder, skriva ut o sätta i pärmen. IRL för att kunna ta på o visa. Visa morfar, mamma o pappa.


visst ja, köpte ny tröja när jag var me marika i stan


efter regn kommer solsken



bland allt de gröna fanns dessa fina



nio bilder på min tröja som jag önskar var mina


promenad i de gröna


"skogspromenaden" gav äckliga skor


stekt sill är gott


ibland köper man vinet för flaskans skull o kanske inte så mkt innehållet =P

Söndag o regn o fortsatt småplock i lägenheten men långt ifrån stora tag...

Ont i nacken. Ställde ju in akupunkturen sist o nu har de gått över en vecka.. de gör ONT! Jag behöver massage. Ge mej någon, please!

Ps: Om nu inte skolan skulle vara något för mej, om de nu skulle gå åt skogen så tycker jag ändå de är värt de, för som jag har mått den senaste tiden var de längesedan jag fick känna på. Underbart. O jag vet att de är bara för att... jag är på väg.

Puss på alla människor som gör mej glad. Som delat tid med mej under senaste tiden. PUSS PUSS PUSS.

O som nyförälskade säkert kan må av lycka mår jag nu genom att känna mej fri (fri från dej, vilket oxå är en av anledningarna till mitt mående just nu) PUSS!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

2009-07-20 @ 11:11:24
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Bra att du känner det så, inte bra att känna på andra hållet.

2009-07-20 @ 16:31:23
URL: http://sunrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0