Spännande med Photoshop CS5

2010-10-25 @ 12:21:22

Har haft photoshop cs5 i typ en månad nu utan att dirket kollat in de som är nytt. Så det känns som om det är på tiden nu.. sitter därför o kollar in den här sidan i hopp om att bli bättre o kunna utnyttja allt de där braiga.

-

Förresten, en fråga, gillar ni min svarta bakgrund med blommorna eller ser bloggen bara rörig ut när de tillkom? Jag kan inte riktigt bestämma själv om det blev bra eller ej?


--

12.40


pic. me

Redan lärt mej...

"Nya Content-Aware Fill i Photoshop CS5 är ett snabbare och smartare sätt att avlägsna oönskade objekt i din bild."

+ coolt, med bara ett klick lixom
- dock blev de ju faktiskt lite suddigt på platsen där nedersta anden stod.

--

16.40

Oops! Inte förän Favvis fråga om skuggan såg jag att jag glömt att ta bort den. Men med denna teknik är de ju inget svårt. Markera o tryck o wopps! så har den ersatts med marken, hur enkelt som.

Men som sagt, inte alltid de fungerar o blir bra.. för de suddiga gillar jag inte! Men annars.. najs!


Kommentarer
Postat av: maria

Skuggan då? Smidigt annars! :)

2010-10-25 @ 16:33:02
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Lajl

Hahahha... skuggan glömde jag!

2010-10-25 @ 16:35:41
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Ida

Nice! Philip har visat mig liknande, vi gjorde så på lite bakgrund på lite av bilderna vi tog i somras.. typ lite trädgrenar som var fula i bakgrunden, fix fix! : )



sv: Nä inget kul med sömnproblem.. åt något håll säkert! Ja jag har massor med jackor men bara EN vinterjacka och den är från 2003 och alldeles för LÅNG! Rabatten gällde bara ytterplagg och det var 20%.. gäller bara två dar till.. sen är det alltså 400 spänn som jag givetvis kan lägga på nåt annat-.. Jackan var slut idag, i min storlek. Såklart. Provade en annan men blev väldigt velig : ( Så det blev inget alls idag. Och sen kommer rabatten hinna gå ut. Oh joy.

2010-10-25 @ 16:53:47
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0