Bra Vibrationer!!

2011-11-24 @ 20:53:27




Tro det eller ej, jag har tränat idag. O inte vilken träning som helst utan en träningsform på 30min som ger lika mycket som ett 2 timmars pass på gymmet!!

Jag har alltså tränat på Vibe center, som erbjuder pass på en power plate-maskin. På denna maskin gör man olika övningar medan den vibrerar. Övingarna består av både balans, puls, vikter o boll. Stretching o massage ingår oxå i början respektive slutet av passet.

Om det kändes? Svar ja! Att sitta i 90 grader kändes i låren likaså knäböjen. Att svänga med vikter kändes i armarna (o axlarna). Att göra "paddan" kändes i knäna.. O framförallt allt vibbande kändes i skallen.

Höll på att svimma faktiskt. Har bara varit med om detta två gånger innan. Ljudet försvinner som lock för öronen samtidigt som det blir svart för ögonen.. Men jag drack o drack mitt vatten o kom snabbt tillbaka igen. Så inte alls lika illa som de andra två gångerna jag varit med om då allt försvann men jag ändå lyckades hålla mej på benen..

Betyg? Dont know.. inte än. Provar en till gång nästa vecka, har nämligen bokat tid o allt, så ingen återvändo. ;p


Det sägs iaf:

förbättra balansen
förbättra blodcirkulationen
motverkar stress
ge viktminskning
motverkar celuliter o förbättrar hudens kvalitet
avgifta kroppen från slaggprodukter
ge muskler, styrka o kraft


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0