Bekännelse?

2011-09-10 @ 20:05:35

Hjärtklappning. Kom på att jag glömt käka middag. Hinner dock inte, ska iväg o gratulera kusin till giftemålet. Dock blir det INGEN fest för mej. Är man sjukskriven hänger man inte på fest. Är man sjukskriven orkar man inte heller.

Känner skuld bara jag går utanför dörren. Men jag behöver ju frisk luft o jag behöver ju röra på mej. Benen är ju inte handikappade.

Känner skuld bara jag bloggar.. kan man blogga kan man väl jobba? Men jag får väl tacka högerhanden att jag kan skriva.

Det är ju i vänster allt sitter. Även i höger, men värst i vänster. De flesta undrar hur det bara kunnat bli som det blivit. Jag måste svara att jag alltid har mer eller mindre ont i mina axlar. Detta pga överrörlighet som sjukgymnasten sa. Måste därför träna upp musklerna runt axelfästet o öva på min hållning. Mycket viktigare för mej att ha rätt hållning pga överrörligheten. Får inte påfresta kroppen o hamna i yttrelägena, vilket jag ofta gör, då de är där det säger stopp. Men det är fel. Fel fel fel.. sa sjukgymnasten.

Har gjort övningarna idag. Jobbigare än vad jag trodde. På mottagningen i fredags fick jag ju bara testa så jag förstod. Så mkt svårare att göra det själv o komma ihåg hur det verkligen var fast jag har papper på det. Lättare att kunna fråga o ha någon som ser om det är rätt eller fel. Dock är det bara jag själv som känner hur långt jag kan gå innan det gör ont. Men på tisdag är det som sagt uppföljning o återträff med DrT.

På måndag är det tillbaks till jobbet o jag längtar.. hoppas bara det går bra. Jag har ju svårt bara att ta av mej min egen tröja o att sträcka mej efter saker högre upp är omöjligt.


Kommentarer
Postat av: favvismaria

Amen kotti. Det är ju skillnad på att vara sjuk och sjuk. Du är ju inte host-host-snor-snor sjuk...

2011-09-11 @ 10:26:06
URL: http://www.favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0