Sjukgymnastik

2011-09-06 @ 18:39:12

Hela min kropp är överrölig. Det visste vi ju redan sa paps när jag ringde till honom o berättade vad sjukgymnasten sagt. Han sa nämligen att de enda jag kunde skylla på var mina föräldrar, att jag fått de där generna som gör mej överrörlig vilka, som tur är, varken syster eller bror fått.

I alla fall tyckte sjukgymnasten att jag skulle vara hemma hela veckan o vila upp min axel/arm. O på fredag ska jag på sjukgymnastik. Han skulle sätta ihop ett schema till mej, ett som vi först kör på mottagningen o ett annat som jag sedan kan göra hemma för att till sist kunna övergå till gym. Allt måste nämligen byggas från grunden o det kommer vara tufft men jag är med på allt.. bara jag slipper ha det såhär. Bara jag kan börja leva o röra på mej igen.. utan att det alltid ska sluta såhär. I katastrof.

Berättade nämligen att jag hade ett gymkort men att jag knappt använder det. För att jag inte vågar. För att jag alltid får ont. Han förstod o ska hjälpa mej med andra övningar oxå.. ni vet.. jag har förut klagat på mitt knä, min rygg o mkt annat. Jag har fortfarande ont men orkar inte klaga längre. Jag har även sökt för detta men det är inte så många som tagit mej på allvar. Idag kändes det bra att få träffa Dr T som jag kommer kalla honom. Egentligen skulle jag blivit inkallad av en kvinlig arbetskolega till Dr T men det hade varit lite strul på mottagningen o för att jag skulle slippa vänta kallade Dr T in mej ist. O som det kändes idag tackar jag ödet för det.


Det här kommer bli bra.. det här måste bli bra!


Ä n t l i g e n   n å g o n  s o m   f ö r s t å r !


Överrörlig, hypermobil, sjukt vig..


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad skönt att du ska få hjälp som passar dig!

2011-09-06 @ 22:14:44
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej



vilken mottagning är du på?

Nyfiken! :)

2011-09-07 @ 08:16:43
Postat av: Linn

Linda, fråga vad han tror om yoga för dig.... Isåfall tror jag det skulle kunna vara något. Hör av dig om du vill. KRAM <3

2011-09-08 @ 12:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0