Inte som alla andra..

2012-09-07 @ 09:42:00
Skickar ett meddelande till paps som har semester
 
"Kukilikuu (bild på tupp) ring när du vaknat!"
 
Paps ringer lite senare.. o jag har nästan glömt vad jag ville. vi snackar om kukilikuerna tills jag sen kommer på att jag skulle höra om vi skulle ta en powerwalk men tittar ut o ställer in det själv då regnet hänger i luften. Paps säger att han inte har nån av bilarna hemma men att jag kan komma på frukost. Han sätter på kaffe o jag köper bullar. Säger att jag käkat för längesedan. Flingor o jordgubbar i mjölk + kaffe o ägg. Han säger smaskens.. jag håller med.
 
Sen kommer jag oxå på att jag skulle fråga om slipmaskinen jag fått låna av honom.
 
jag: Finns de nåt knep med slipmaskinen.
paps: Nä
jag: Men ska den verkligen starta direkt när man sätter i sladden? Finns ju ingen knapp. O den ryster ju så obehagligt i hela armen när man håller den i skaftet, ska de va så?
paps: Men de finns väl ett öga längst fram? Det är en on- o off-knapp. O du ska hålla den som en datormus. uppepå!
jag: Jaha..?!
paps: Amen ditt hue, har du inte fått nån hjärnceller?
(vill inte kalla mej osmart/otekniskt. on- o off-bokstäverna syns inte o finns de ett skaft så håller man väl i de?)
jag: Nää M (syrran) fick ju alla. Hjärncellerna. Hon fick alla läscellerna iaf o jag fick typ inga alls..
paps: Höhö. Men du fick ju alla i ögonen. Du ser saker. Du är en konstnär.
jag: Fast jag har ju rättt kassa ögon, behöver ju glasögon
paps: Ja men de var bara för att du såg så mkt o lixom slösa upp de alldeles för snabbt. Du såg för bra.
 
hahahhahahha...
 
paps: Nää nu ska jag koka lite ägg o mysa med långfrukost..
jag: Jaha du blev avis på min frukost? Jag kokade faktiskt äggen i går o kunne bara ta ett ur kylen idag. Lyx.
paps: Jag ska nog koka 7-8st nu. O sen ska jag koka kaffe med full kanna vatten o bara ett mått..
Muhahha.. vet inte riktigt hur vi kom in på detta men helat plötsligt vände de från mysfrukost till att ist behöva genomlida de värsta.. hahhaha. Fy fan va äckligt (kaffe!!)
 
Hah de är ju inte lika kul när man skriver. vi har vår egen humor. o jag har säkerligen missat de bästa. Men skulle bara säga att jag älskar min paps. O att jag är mkt som jag är (ta det eller låt bli) pga paps/min familj ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0