Spara liv, använd bälte!

2009-07-29 @ 22:24:11
gaaaaaaah, o NU läser jag detta som tydligen hände en timme efter min buss. o nej, jag hade inte bälte på mej i bussen på väg till malmö, men däremot hem.

har ALLTID bälte i bil. finns inget annat allternativ för mej. varför slarvar jag då med de i buss ibland? skulle de lixom inte vara samma sak? skulle de på något sätt vara säkrare att åka buss? skulle inte tro de nä. hoppas verkligen ni är duktigare än mej. att ni alltid har. att de inte är nån fråga om saken. men tyvärr vet jag, att de är allt för få som gör, spec i buss.
 
hur gör du? använder du bussbälte? vet du ens om att de finns?

Kommentarer
Postat av: Maddiz

tack så mycket. Men på sommaren har jag alltid mycket fler fräcknar än på vintern. tycker det är jobbigt när det är så. fast det är många som säger att jag passar i det så jag kanske gör det ändå. äcch jag kan inte sånt om utseende... Kram

2009-07-30 @ 13:42:27
URL: http://wiigren.blogg.se/
Postat av: Nelly

Jag bytte land helt enkelt.. Blev så trött på allt en dag. Sa upp mig från mitt fasta jobb, sa upp lägenheten,packade väskan och stack. Jobbade på en turistort och lärde känna så mycket nytt folk från alla möjliga länder. Absolut det bästa jag någonsin gjort. Och även det absolut mest skrämmande jag någonsin gjort. Men jag ångrade mig aldrig en sekund, undrade bara varför jag inte gjort det tidigare, varför jag hade tillåtit mig själv att må dåligt så länge. Därför är jag säker på att det kommer bli hur bra som helst även för dig!

2009-07-30 @ 17:55:32
Postat av: Lajl

wow, hur modigt som helst ju. jo jag frågar oxå mej själv varför jag inte gjort detta tidigare, samtidigt som jag vet varför på samma sätt. så de smartaste nu är "nu eller aldrig" prova på innan de är försent, samtidigt som man kan säga att inget är för sent för att ändras till de bättre är de på tiden att de händer.. så man slipper ångra sej. mitt steg är ju inte lika långt som ditt, men de är långt nog för att komma här ifrån o få smaka på annat. inget att förlora.. skulle de va helt fel är de bara att vända tillbax el rättare sagt prova på annat igen.. jag ska ikke backa nu!



tack för ditt pepp!!!

2009-07-30 @ 18:25:03
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0