Välj kärlek

2009-05-16 @ 19:20:43


bebi, minns du vad du sa?
jag gör
o jag har inte lust att bli besviken igen!



[paus]



kan smärta mätas?
mitt svar är nej
man kan inte jämföra
med andra
man vet aldrig
hur nån annan riktigt känner
o uppfattar saker o ting
smärta kan vara så mkt
o olika
ett slag
ett ord
flera slag
flera ord
upprepning
blickar
tystnad
ensamhet
de är så mkt
som kan smärta
o sätta spår
ärr på kroppen
ärr i hjärtat
ärr i själen
en mening
ett ord
som pricka rätt in
av någon speciell
vände upp o ner på allt
fick bägaren att rinna över
längesedan nu
men de tar tid
att repa
de tar tid
att tro på annat
de tar tid
att hitta sej själv
modet
o styrkan
igen

ord slag blickar whatever.. livet kan gå isönder av helt olika anledningar
o ibland kan man inte se
o aldrig kan man jämföra
o tro att någon annan riktigt kan förstå

hjälpa, finnas där
ge en kram, ett leende

de finns så mkt
de finns så lite
som kan få allt att vända

de finns så mkt
de finns så lite
som kan få hoppet att sina gång på gång

de finns så lite som kan göra skillnad
så mkt som kan påminna om samma sak

tänk efter vad du säger o gör ibland
väl kärlek, inte hat
o ta hand om varann
visa att du bryr dej

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Sv: Eller hur riktigt jobbigt men jag gjorde mina tatueringar ändå och jag älskar dem! Känns som att man inte är berättigad till ett eget liv när man jobba inom vården.

2009-05-16 @ 20:38:13
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

totalt, (räknat med själva örhängesdelen) mäter de 5cm. Jag tycker det var lagomt stort för ett örhänge :)



Man kan välja en annan färg på kroppen om man vill!

kram

2009-05-16 @ 22:41:08
URL: http://item.blogg.se/
Postat av: Maddiz

Jag fick verkligen tårar i ögonen när jag läste de du skrivit. Men det låter kanske lite dumt det jag skriver nu, men jag finns här om du behöver prata eller nått, jag lyssnar gärna. Även i fall vi inte står så nära varandra. Men det går att ändra på el? Kjam Maddiz

2009-05-16 @ 23:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0