nitar o hatt

2009-05-10 @ 09:26:51
söndag, uppe med tuppen, pigg, nykter o gla. inget festande denna helgen. rätt skönt. man får så många fler fridagar då. slipper sova bort en hel dag för att bli människa igen. dock gick jag o la mej tidigt igårkväll, förvisso bara för att vila, men jag somna ju som vanligt. vakna sedan vid 22-tiden o käka kvällsmat. haha. helt lost. sov bort kvällen, men de är ju inte riktigt samma sak som en hel dag. o efter malmöturen va de ju inte konstigt jag va trött.

åkte bussen in sen tog jag en promenad längst kungsgatan. så mys. önskar jag haft kameran med. önskar min rygg var bättre. önskar... blablabla. jaja, efter promenaden mötte jag upp syster o A som sedan körde oss tillbax till city. lördag o mkt folk, givetvis. fint väder o jag hade kunnat sitta på en o samma plats en hel dag bara för att titta på folk. så olika, så lika. så många stilar o så många med precis samma stil. beundrar båda sorterna. mest de med egen, de som sticker ut, som är sig själv, givetvis. men oxå dem som vill se ut precis som tusentals andra, de som är stöpta i en o samma mall, hur står de ut?

såg en tjej i hatt. en tjej i vit hatt med svart band som provade precis en likadan (kanske något ljusare) o köpte den. varför? de var ju nästan likadana. onödligt köp lixom. men sen kom syster med den fina förklaringen att hon kanske lånat hatten hon hade på sej o ville ha en egen o därför köpte en likadan. kan vara. syster o jag blev iaf sugna på hatt efter de. eller jag är iofs alltid sugen på hatt. hah. älskar hatt. så jävla snyggt. ♥

köpte dock endast ett par sandaler. fanns massa snygga. mörkbruna, ljusbruna, bega, svarta. med eller utan nitar. så mkt jag med nitar. men efter jag provat o sett att en nit redan fallit av blev jag osäker. syster hjälpte mej dock med motiveringen "de utan kan du ha till allt, de med nitar kan du inte ha till lite "finare" klädsel. sant. så jag köpte de utan. svarta förstås. brunbega får de bli senare.

hade det varit förra sommaren hade jag velat tipsa er om nutella-kulglass. så himlans god. första gången. förra sommaren. igår smaka den inte speciellt mkt. vet inte varför. men förra sommaren, shit vad jag tjata om denna smak, som jag bara hittat i malmö.

hörde massvis med bra låtar i butikerna igår. låtar som fick mej att digga o sjunga med (tyst för mej själv, givetvis, herregud inte högt med min stämma). o så lägger man dem på minnet i tron om att man sedan kommer ihåg dem tills man kommer hem, eller hur, bra musik kommer man ju ihåg, not, för lika väl har man alltid glömt. hah.

förresten tycker jag att alla musikstationer borde ha spellistor tillgängliga. så att man kan se, vad som spelades om man inte hann notera vad låten eller artisten/gruppen hette. P3 har, de hyllar jag dem för, men mtv har väl inte? har för mej att de inte har.. men får nog kolla upp, är inte 1oo. 

jaja.. dagen idag ser ut enligt följande..

har inget schema, men..

frukost: havregrynsgröt, mjölk, banan o solroskärnor

o jag vet inte varför jag berättar detta, vad jag äter. för jag har verkligen ingen sund diet, hade velat ha.. men jag käkar sååå fel. försöker få ändrig på de, men är samtidigt rädd för för mkt regler. att de får jag inte äta o de får jag o ska jag. de funkar inte med tider för min del. inte på jobbet o inte annars heller. lever så oregelbundet. regler gör mej oxå rädd på så sätt att jag är rädd att falla tillbax i gamla vanor igen. vanor med för snäva gränser i form av störning. jag menar hur fan kan man tro att man blir tjock egenom att bara titta på mat. jag fick för mej de en gång i tiden, då jag var mat-sjuk. då jag sluta äta. då jag skrev upp allt jag åt (= ett äpple) under en dag. vill vara smalare. men inte bli sjuk. aldrig igen.

städa (har redan hunnit med en hel del)

promenad: fotorunda, rapsen blommar ju så fint nu

hemuppgift: fullfölja den idag så den är klar till tisdag

vara ute: sol sol sol

puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0