Drömmar..

2010-12-14 @ 11:17:31

Åhh jag vill leva i vita luftiga rum
med stora fönster o högt i tak

Vita gardiner som
släpper igenom sommarsolen
stora fönsterkarmar att sitta i
med en bok o en kopp kaffe
kunna beskåda livet utanför
det öppna fönstert

liv men inte oväsen
röster men inte skrik
rörelse men inte tung trafik

Ljust sovrum med fluffiga täcken
men inget dun som får näsan att nysa
plats till mina kläder
att kunna beskåda o välja

Skrivbord i en hörna eller eget rum
helst ett arbetsrum
med anslagstavla med fullt av utklipp
på sånt som är vackert

Tavlor av fotografi i svart o vitt
egengjorda förstås

Egengjorda textiler likaså
gjorda på symaskinen jag önskar jag hade

pyssel massa pyssel

o massa tid
som räcker till

Stor soffa att kunna somna i
krypa upp o mysa i

hellre bekvämt än stelt

Kök stort att få plats i
likaså badrummet
med dusch o svartvitt rutat golv

Gröna växter i vackra krukor
O bra ljud för musik... i hela bostaden..

O detaljer.. massor av detaljer som får
allt att spegla värmen o kärleken..


Kommentarer
Postat av: Ida

2010-12-14 @ 21:40:02
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0