Is-gata, fis-gata, skit-gata..

2010-12-06 @ 18:15:54
Hade en bok att lämna tillbax på bibblan idag. Eller egentligen tre, men två lämnade jag imorse på väg till jobb. Varför den tredje o sista inte kom med då vet jag inte riktigt. Men iaf.. sista dagen idag o imorgon kl 06.00 åker jag till malmö så därför måste den lixom lämnas just nu, idag.

Tänkte ta mej ännu en promenad i hopp om att  fötterna o hälarna höll o försökte få paps med mej. Ja sa han först sen ångrade han sig.. sa att vi kunne ta bilen. Så han fick köra.. inte jag, inte på is.. men fy tusan va jag va rädd fast de var paps (som är bäst) som kärde. Hamnar man fel så är de lixom kört. Då glider bilen o man har noll koll. De gäller lixom att köra i spåren. Men när spåren går ihop i de mötande körfälten är de ju omöjligt o hur försiktig man än är så kan det gå hur som.. mötande bil eller du själv... glider nån så PANG!

Damn.. ja all slask har nu förvandlats till is. O de är de jag menar.. Skåne är inte gjort för snö. De smälter o sen blir de bara is-gata-fis-gata-skit-gata...

Rädd, alltid rädd..

Ett mega isflak hade tex flygit ner från taket på paps jobb. precis utanför deras entredörr.. precis kl 14.00 när en del slutade för dagen. Som tur är hade ingen hunnit gå ut.. men paps såg det i ögonvrån.. puuh..

O mina tanter o farbröder.. varför måste de sig ut. Varför kan de inte vänta lite.. om de går illa innan lixom.. hur kan de då bege sig ut på värsta isen..

Man kan ju inte stänga in sej o gå i ide i flera månader för att de är vinter o snö.. det är inte de.. men de kan väl vara lite mer försiktiga.. mina söta tanter o farbröder.

På tal om nåt helt annat. Mitt hår. Ser utväxt redan. Hur är de möjligt att utväxten alltid syns i hårbotten men inte håret på längden. De växer ju.. de är ju konstaterat om de blir utväxt.. men varför blir håret då aldrig långt? Klipper mej lite då o då.. men ändå.. de blorde väl bli långt nångån.. alla andra kan ju.

Måste färga.. fortsätta med rött eller gå tillbax till brunt? Inte svart iaf.. men rött eller brunt?? Vad tycker ni?

O förresten, undrar om jag inte är allergisk mot pepparkakor. Får så ont i magen. Får inte behålla.. vilket på sätt o vis är bra. Hurra.. hahah =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0