Jag vill va bäst!

2010-03-19 @ 22:46:22


Mina todo-lappar slitter fortfarande uppe, allihop. De sitter på väggen till höger om mej. Framför mej sitter bilderna ni ser här över. Nån av dem är meningen ska bli mitt bidrag till utställningen, men jag vet inte. Jag är osäker på om jag kan nöja mej med nån av de här.. om jag verkligen kan ta bort todo-lappen där de står [kyrkan bild] (?) Håller även på med texten, [kyrkan text], men den går inte riktigt ihop med bilden. För de känns som om jag tappat focus..målet... vad vill jag lixom ha fram i temat: från mörkt till ljust?  Jag är S evigt tacksam som hjälpt mej att jobba bättre i ps. Men jag är arg o irriterad att vi fått denna uppgift precis när vår lärare har gått på semester (pappaledig o sjukskriven) utan att vi fått nån vikarie. För jag vill ha nån att bolla med, nån som kan. Men som jag sa idag.. på denna skolan lär man sej visst inte av lärarna utan av eleverna. Vi hjälper varandra vilket jag gillar starkt. men lärarna, vad är egentligen dem till för? Sätta betyg?!? Men hur då.. om de inte lär ut? Söka kunskap, jomenvisst.. men lite mer hjälp borde vi väl få, eller har jag missuppfattat? Tack även till J o F o A som hjälpte oss i studion.. jag tror jag fattat greppet nu. TACK! Dock fick de mej mer tveksam.. när jag nu fattat.. borde jag då inte ta om mina rörelser? För idag var ju inte bilderna till mej, inte mina.. Man borde ju inte nöja sig med mindre än de bästa. Man borde aldrig ge mindre än 110%. Men samtidigt har jag ju så mkt mer på mina lappar o tiden räcker inte till. Men samtidigt igen.. en utställning är inte var dag man får chansen till.. JAG VILL VA BÄST. MITT BÄSTA!!

Bebi saknar mej, jag saknar honom. Men så mkt andra tankar. Jag hatar de. Att jag alltid hittar nåt annat att fly till. Att jag alltid vill vara där jag inte är. Att jag helatiden längtar bort. Här nu o jag längtar till skåne. Där då o jag kunne inte andas.. Varför varför varför.. kan jag aldrig vara nöjd?

Men samtidigt är jag nöjd.. men avståndet jag fått tillsammans med pausen har jag insett var jag hör hemma. Ibland gör lixom avstånd att man ser klart. Som jag sa idag när jag o L o E satt i matsalen... i höstas kändes de som semester.. ett andrum.. men nu längtar jag bara tillbax.

Skåne, jag kommer tillbax i maj.. vänner jag älskar er.. syster jag saknar dej, bror o mamma o pappa likaså.. i sommar bor jag hos er.. i höst vet jag mer... Om jag kommit in på min sommarkurs o höstkurs i Malmö.. låt oss se...

Dax att söka nytt arbeta oxå. För jag vill inte tillbax.. jag kan inte varit här ett år för att inte kommit längre än att gå tillbax. En nödlösning kan vara att sommarjobba.. men bara de är ett baksteg... jag behöver mer.. så mkt mer..

GE MEJ!

_______

Ps: Ni får gärna säga vilken bild som ni gillar bäst av nr 1-4. VILKEN TILLTALAR DEJ?

Kommentarer
Postat av: LaLizita

Sv. Tycker absolut du ska göra dig en god laxsallad idag, så gott!! :)



gillar bild nr2 el 4 :)

2010-03-20 @ 11:07:54
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Förstår att du inte vill tillbaka, jag vill därifrån. Kollegorna är bra men stressen man känner över att om något blir fel får man på huvudet som bara den, vet vad jag vill ska bara få tummarna loss. Vi kan så mycket mer än detta, måste pröva vingarna. Go girl, fly!!

2010-03-20 @ 12:38:47
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: maria

De första två, gillar jag båda. Den första har lite kallare ton. Av de andra två gillar jag den andra. Tycker den är mer effektfull.

2010-03-22 @ 08:31:39
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Beckychu

ÅH! Sabah berättade om dina bilder idag på fikat. Jättefina! Jag blir så avundsjuk på dig! Du är verkligen jätteduktig, Linda. :)

2010-03-22 @ 14:16:31
URL: http://beckychu.blogg.se/
Postat av: Nelly

Nr. 4!

2010-03-22 @ 15:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0