Sömnsjuka, sömnstörning.. eller bara lathet?

2010-11-20 @ 22:06:26
Sömnsjuka, sömnstörning, sömnproblem... eller bara lathet? De är fan inte lätt när det är svårt.

Ibland undrar jag allvarligt om jag lider av sömnsjukan. Vadå undrar ni, klockan är ju ändå runt 22 o jag var ju uppe innan 06 imorse. Men ja.. jag höll på att somna på jobb.. nicka till ett antal gånger.. o somna direkt jag kom innanför dörren här hemma.. typ 16.30 o vakna knappt till när mina föräldrar stack men svarade när bebi ringde vid 18 fast vad vi sa minns jag knappt o efter samtalet tog jag mej upp på övanvåningen o somna ist i soffan.. o har sovit till nu. O detta är lixom inte första gången..

Jag jobbar eller går i skolan o sen är jag totalt slut. Sen värker kroppen av utmattning o jag kan somna var som helst o när som helst o nästan hur som helst. Det är inte klokt. Det är inte normalt..

O jag vill verkligen inte ha det så. Jag sover bort min fritid, mitt liv..

Kanske är jag bara slö? Borde jag rycka upp mej som mamma alltid säger. Men den där värken av trötthet är inte att leka med. Jag bara somnar.. kan inte stå emot. Hade säkert somnat stående/gående om jag ens försökt nåt annat.

O det är inte kul.. inte det minsta.

Dock förstår jag inte.. att hur trött jag än är så orkar jag alltid äta. Äta äta o bli fet. Inte konstigt att man är trött då. Jag försöker verkligen låta bli.. men de går inte.. de går inte o är inte lika lätt att banta bort 15 kg som för 10 år sen när allt bara försvann..

Nää det är inte lätt när det är svårt. Det är inte lätt när man är trött.. när man inte kan hålla sig vaken för att kämpa emot.

Kommentarer
Postat av: Ida

Alla har inte samma hundra procent Lajl! Du kanske kör för hårt.. då är det inte konstigt att kroppen behöver vila och stänga av... har själv varit likadan. Jag är alltid trött nu också och det finns INGET man kan göra när tröttheten slår till sådär, och allra värst när man inte är hemma lixom.. usch.

Har inga tips till dig men hoppas att du hittar nån lösning!! ♥



sv; Ja guuud vilken grej, jag kände mig så bortskämd igår alltså : ) ♥

2010-11-21 @ 18:09:25
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0