Sallad vs pizza

2011-07-08 @ 20:58:18


Min sallad o bebis pizza. O jag skulle säga hur nyttig jag var med mina goda musslor, kräftor o räker medans bebi var onyttig med sin pizza med fet-sås. Men att det sedan var jag som blev magsjuk är ju typ inte lika kul. Då kan det ju lixom kvitta. Suck.

Idag har stressen jagat mej. Har en del att göra.. men det känns som om det är nåt mer. Nåt mer som jag inte kommer på. Som finns där.. o gnager.

Var uppe tidigt med tuppen o fixa med viktiga papper. Underskrifter hit o dit. Sen en sväng på stan med mutti. Köpte två boxar till o en gardin. För att jag behövde...

O jag ska säga er.. att det inte alls är lätt att stryka 3 meters gardiner på mini strykbräda. La upp dem 3o cm o strök.. men orka bara med 3 av 4 innan jag gav upp. Svettig som fan i detta kvava väder o att sedan bebis colaburk välte o rann ut på en av de vita gardinerna fick ju bara bägaren att rinna över. Så nu hänger de där.. inte alls så fina som jag förvantade mej, med en jätte skrynklig o 3 provisorisk upplagda med nålar (för mutti hade visst sin symaskin på jobb). Menmen.. jag fick lov att komma ut till moster o sy upp dem där.

Moster som var här idag o hämtade tv-bänken. Äntligen en överflödig sak mindre. Hah. Har även rensat lite i arbetsrummet idag. Det känns bra. Vill verkligen komma i ordning med allt nu. Tar sånt tid med allt. Men idag, äntligen kom ju målaren o började på skittehallen. Var här vid 17 o täckte golvet o spacklade taket o hålen i väggarna. O bara de lilla gör att de faktiskt ser ljusare o bättre ut. Kommer tillbaka imorn för att fortsätta o bla väva taket. Så glad så glad så glad jag kommer vara när det är färdigt. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0