Vad göra med 6 meter onödig hall?

2011-07-29 @ 19:39:13


Fd. skittehallen är ju okej nu. Dock avskyr jag plastmattan där o tänkte därför skaffa mej en matta för att leda bort från plastet. Men var fan hittar man en matta som är 1 x 6 meter?

Var på nån utförsäljning här i stan idag. Tillsammans med Tor o favvis. De sålde mest skit.. men där var en hel del okej mattor. Typ ryamattor, trasmattor o dörrmattor. Men inga direkt till mitt mått mätt.

Vad säger ni? Har ni nån tips?

Tjuvkika in hos grannen under en gång..  o såg att de hade trägolv även i sitt kök o sin "skittehall". ORÄTTVIST! Misstänker att det ligger trägolv under plastmattan.. men varför? Varför har man täckt de med plastmatta? För att den som gjort det tyckte det va snyggare med plast.. eller för att trägolvet är skadat? Misstänker det sista men hade hoppast på det första.. så att man kunnat riva upp..  o ha det fint.

Kommentarer
Postat av: Nelly

Jag hade också en plastmatta i min hall, men jag rev upp den och wooow, världens snyggaste trägolv under!! Visst, det behövdes slippas och lackas och grejas, men det var det värt!! I regel i äldre hus har de snygga trägolv under plastmattan som de lagt in under 70-talet för det ansågs snyggare på den tiden... så riv upp skiten!! :))

2011-08-01 @ 09:24:15
Postat av: Lajl

Mmm jag misstänker ju att det är så. Men jag har hyreslägenhet så jag får nog snacka med värden först. Dock tror jag inte han vet.. i o med att han tog över det ca 100åriga huset för ett år sedan. Hmm..?

2011-08-01 @ 12:07:10
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0