Lägenheten del 5

2011-03-08 @ 13:46:07

Måla måla sängben, vita. För allt ska vara vitt. Nästan ;)

A o K målar taken o väggarna för att de är målare på riktigt. Bebi hjälper till. Jag målar de småttiga, bebi hjälpte till o han har det inte lätt, för jag vill ha de noggrannt, han målar o jag rättar till. Fast han gör det bra. Flåt.


Första måltiden i lägenheten. Hämtemat. Ost o skinksallad, självklart!


Första morgonen börjar kuckiliku:en att kuckilikua klockan 4 på morgonen, utanför VÅRT förnster. Gaaah. Vad hände lixom med "kuckiliku klockan är sju"? 


Första rummet färdigmålat. Stora hallen nästan klar o sovrummet påbörjat.

Bebis syster undra om jag inte längtade till vi kunne sätta upp tavlor på väggarna. O joooooo, jag längtar såå.. till att grovjobbet är över o jag bara kan gå o pyssla o dona. Sakerna kan hamna på sin rätta plats.

Annars har vi vatt en sväng på IKEA o handlat. Köpte bla "luddar" fast i mattmodell som jag vill ha på vars en sida sängen. Har även köpt mörkläggningsgardiner för sovrummet är ju mot öster vilket innebär att solen väcker oss med sitt skarpa ljus... underbart med sol, men inte rakt i ögonen när man vill sova nån timmar till.

Kommentarer
Postat av: Ida

Fiiint och ljust : ) Älskar fönstrena!

2011-03-08 @ 15:26:21
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0