Get the look! Got the look!

2011-09-16 @ 19:54:00

Fick ett Get-the-look-meddelande från Lindex igår, 25% på valfritt damplagg. O hur passande var inte det. I got the look i den gröna koftan som nu är min ;)

Tvekade dock mellan koftan o en blus. En blus som kanske ser "finare" eller "mognare" ut. Ni vet gissa åldern. Alla som inte vet, var enda en som inte vet min riktiga ålder gissar alltid för ungt. Nu i veckan var det en som sa 21, när jag sa nej, sa hon 19? O när jag sa äldre sa hon 24, men nej nej nej.. jag är äldre.. så mkt äldre. På gott o ont.

Kanske mest ont. Jag vet inte varför jag tar åt mej så. Men sen jag fyllde 20 har jag haft åldersnoja. Jag har aldrig passat in i "ramen" för "hur man ska vara" o jag känner mej bara fel fel fel fel..

När jag var liten hade jag större förväntningar än det här vid denna ålder. Jag tänkte karriär o familj. Men jag har inget av det. Varför? Var gick det fel? Hur blev jag såhär? Hur fastnade jag här?

Jag höll på att bryta mej loss för 2 år sedan när jag flyttade 40 mil norrut. Men en hand ryckte mej tillbaka. Kärleken greppa mej o jag kom tillbaka. Tillbaka till något som inte längre finns kvar. Saken var ju oxå den att jag inte riktigt trivdes på stället jag hamnade på heller. Jag älskade miljön.. men resten? Byn var för liten o det jag letade efter fanns inte riktigt där. Därför föll jag tillbax. Tillbax för att åter vakna på samma ställe.. starkare? Svagare? Mer sönder?

Damn damn damn.. jag drömmer o jag vägrar ge upp.. nån gång släpper det. Nån gång är det väl min tur? Hur förvirrad jag än är så har jag mina krav o gränser.. de släpper jag aldrig.

Omogen? Maybe på vissa plan.. kanske uppfattas jag förvirrad.. dont know.
Klädstilen? Kanske den som "klär ner mej" men jag vägrar gå i skor o kläder jag inte trivs i. Jag inte kan röra mej i.
Barnslig? Det är min humor. Man måste ha kul. Dock är jag en tänkare oxå, en känskomänniska.

På gott o ont. Allt är på gott o ont. Allt har alltid minst en sida.. jag måste lära mej satsa.
- Men på vad då, ja herre gud på vad då?
- Men för helvete, på något... bara på något, helst dej själv!

NU: Musik o redigering av bröllopsbilder. För att det är något jag älskar..


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Känner igen mig i de du skriver. Åldersnojja även fast jag är yngre, hur ska man vara? Hur ska man klä sig gör sin ålder? Nä de struntar vi i och kör vårat race, vi är som vi är och de finns ingen mall för hur man ska vara i en speciell ålder. Jag vägrar vara någon annan än den jag är, annars är de ju inte jag om man inte är den man är. Trevlig helg!

2011-09-16 @ 21:01:21
URL: http://wherethedevilsingstheblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0